door Turbo Taxpayer op vr 28 mei 2004, 21:26
De belastingen woden voor loontrekkenden n og steeds gecontroleerd !
Zelf ondervonden , moest uitleg komen geven omdat ik geen vaste plaats v tewerkstelling had opgegeven voor de berekening vd beroepskosten (woon/werkverkeer) in de Antwerpese Haven .
Omdat het niet altijd aan dezelfde dokken was dat ik tewerkgesteld was , had ik de gemiddelde afstand opgegeven .
Die belastingscontroleur wilde dat niet aanvaarden ,daarom moest ik v mijn werkgever voor elke werkdag van de laatste 3 jaar een attest hebben met het addres waar ik die dag begonnen was met werken (soms begon ik in dok A en eindigde in dok B ) .
Ik heb hem het telefoon- en faxnr v m'n werkgever gegeven maar dat was niet goed ,ik moest zelf maar mijn plan trekken .
En grijnsde hij eens vals en zei " Als u nu in Brussel of Antwerpen gewoond had of BTW-plichtige was , dan had U niet zo streng gecontroleerd geweest , hier pakken we er onze tijd voor voor loontrekkenden die zijn het gemkkelijktst te pakken " .
Ik hoop dat er veel asbestdeeltjes in de lucht hangen in het bureau v die klootzak !
En dan lees je in de krant dat die Eurocraten voor het tekenen ve aanwezigheidslijst 262 Euro per dag krijgen en dan na het tekenen v die lijst direct een taxi pakken en daarbovenop krijgen ze de prijs v d duurste economy-class vliegtickets terugbetaald ook al vliegen met een el cheapo vliegmaatschappij !
En die gasten moeten geen tickets of bewijzen voorleggen ,wat ze vragen krijgen ze zonder controle en voor het overgrote deel belastingvrij .
En dan laten er zeker meer dan 30 hun vrouw ,kinderen ,verwanten of vrienden een wedde v kabinetsmedewerker uitbetalen !
Goed bezig zo !