Reconquistador schreef:Altijd een ander de kastanjes uit het vuur laten halen...

Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat de acties van een Breivik niets met extreem-rechts te maken hebben, dat het een allerindividueelste actie van een gestoorde gek is, en anderzijds beweringen als bovenstaande doen, waarbij je zulke acties uiteindelijk toch - zelfs expliciet - goedkeurt en aanmoedigt.

Ik heb nooit beweerd dat Breivik een gestoorde gek was. Lees er anders mijn commentaren maar eens op na.
Hij is op een zeker moment geflipt omdat hij geen andere manier meer zag om de problemen te bekampen die hem nachtmerries bezorgden. Mijn stoppen zullen daarentegen niet zo snel doorslagen, mijn prioriteiten liggen helemaal anders en ik ben ook niet degene die een willekeurig persoon of groep van personen zou willen ombrengen omdat hun ideeën in mijn ogen een gevaar voor de toekomst vormen.
Maar als iemand anders zijn stoppen zouden doorslaan vanwege het tergend gedrag van een aantal journalisten en een aantal collabo's bij de media zou uit de weg ruimen zal ik er geen traan om plengen. Ik zou dat zelfs oneindig minder erg vinden dan wat er toen in Noorwegen is overkomen met onschuldige jongeren die huen weg in het leven nog aan het zoeken waren.
Ik kan zijn motieven begrijpen maar keur zijn acties volledig af.
Anderzijds, Breivik voor gek verslijten is politieke correctheid in de hoogste graad, uit pure angst dat zijn motieven ernstig genomen zouden worden, en daaraan zal ik dus nooit meedoen.