Asielzoekers laten racistische cafébaas weeral schuimbekken

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Asielzoekers laten racistische cafébaas weeral schuimbekken

Berichtdoor Uh-Huh op do 30 dec 2010, 22:59

Ravelse cafébaas wenst asielzoekers veel miserie

05:55 Kroegbaas Steve Gabriëls (38), die in de Koning Albertstraat in Weelde (Ravels) café ’t Vervolg uitbaat, wenst de asielzoekers die straks in zijn gemeente onderdak vinden “veel miserie en armoede” toe. “Ongehoord”, vinden veel mensen in Ravels.

“Met stomme verbazing en vooral vervuld van afgrijzen las ik die advertentie in het Berichtenblad van Ravels”, reageert lerares Els Proost uit Weelde. “Hoewel het niet zwart op wit op papier gezet werd, weet iedereen dat dit verband houdt met het geplande asielcentrum. Hoe kun je nu in godsnaam zo weinig mededogen hebben om medemensen miserie en armoede toe te wensen. Ik vind dit schandalig. Ik zal me niet verlagen tot het niveau van de cafébaas, maar aan mij zal café ‘t Vervolg geen cent meer verdienen. Naar mijn mening zou een vorm van censuur hier echt wel op zijn plaats zijn geweest.”

Volledig artikel met foto advertentie: http://www.gva.be/antwerpen/ravels/rave ... serie.aspx

Ik ben het helemaal eens met die lerares uit dat gehucht. Het getuigt van een zeer marginaal niveau om zoiets te doen maar ja, blijkbaar is er ook analfabetisering in België, tenminste als we bpost mogen geloven met hun kerstkaarten-acties ieder jaar. Hoewel deze man dat feit ook nogeens bewijst. En gelukkig wordt die advertentie ook gecensureerd :applause: zodat onschuldige, noodbehoevende mensen niet meer zinloos gekwetst worden door zulke afgrijselijke woorden.

//Edit moderatie : Dubbelpost. veel-miserie-toegewenst-aan-asielzoekers-door-cafebaas-t54892.html 12.05 u.
Uh-Huh
PI Senior
PI Senior

Keer terug naar Politiek en actualiteit