Alexandra Colen: marionet en sta-in-de-weg

Alle persberichten van de partij Vlaams Belang.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Alexandra Colen: marionet en sta-in-de-weg

Berichtdoor Den Duisteren Duikboot op di 18 mei 2004, 13:06

Volgens Alex Colen is zijn dochter Alexandra niets meer of minder dan een buikspreekpop van haar echtgenoot Paul Beliën. Dat beweert de oud-SS'er in een opmerkelijk Humo-interview.

Sandra (Alexandra) is niet gelukkig met de politiek van het Blok. Ze staat voor het dilemma: haar brood verdienen of eruit stappen. Het gezin, met vijf kinderen, leeft van haar inkomen, hè. Maar eigenlijk heeft ze nooit graag aan politiek gedaan. Alles wat ze in De Kamer voorleest, heeft Paul geschreven. Die tirade van haar tegen het KOningshuis, die kwam van hem!

Colen beweert dat Beliën een lange arm heeft. Hij haalt onder meer een artikel in The Times aan waarin vernietigend wordt uitgehaald naar het Blok-arrest (gretig geciteerd door de Vlaams Blok-politica Janice Laureyssens):

Laatst verscheen in The Times een opiniestuk van een zekere Pollard, een reactie op het veelbesproken arrest van het Gentse Hof van Beroep. Pollard nam de verdediging van het Blok op. En sorry, The Times is niet de Humo, hè. Paul heeft dat artikel geschreven.

Volgens Colen is niet alleen Dewinter, maar ook en vooral de clan-Dillen zijn dochter ongunstig gezind:

Humo: In juni komt uw dochter op met de Europese verkiezingen, als derde opvolgster.
Colen: Dat had ik niet aanvaard, dat is weer zo'n zet van de familie Dillen, die haar wil opdringt. Sandra heeft als parlementslid recht op een medewerker. Dat is dus de dochter van Dillen, die niks doet en betaald wordt door de staat. Normaal was Sandra ook senator geworden, maar Marijke Dillen heeft haar veto gesteld: Sandra mag nooit naar de Senaat. De hele clan-Dillen is tegen haar. Sandra is geen échte, hè, ze is katholiek en ze spreekt Engels.
Humo: Geen eigen volk?
Colen: Voilà.[...] Jaren geleden heeft Sandra, als eerste Blokster, een artikel gekregen in de FET. Daarop verzocht de radio haar om een interview. Sandra legde dat verzoek voor aan de secretaris van de partij, de schoonzoon van Dillen, en die zei: 'Mag niet'. Dat was de eerste clash met de Dillens. Sindsdien is het van kwaad tot erger gegaan.
Den Duisteren Duikboot
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor condor op di 18 mei 2004, 17:48

Ze doen hun best bij Humo, dat moet gezegd zijn. Onder het motto "als een oud-SS'er het zegt, dan zal het wel waar zijn" zeker? Het enige wat men bereikt met zo'n wellicht grotendeels op leugens gebaseerd interview, is dat de haat tussen politiek correct en politiek incorrect (en vooral in één richting), alleen maar sterker wil. Als er nu één groep mensen bezig is België kapot te maken, dan zijn het de politiek correcten toch wel. En het zal niet mooi in 2 delen zijn denk ik.
condor
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Blauwvoet op di 18 mei 2004, 17:55

Op alle mogelijke manieren trachten ze mandatarissen tegen elkaar op te zetten. :lol: :lol: :lol:
Die ezels snappen niet dat het effect juist omgekeerd is.

Van Hecke zei het vandaag in de GVA : "Er wordt wel vaker gezegd dat het Vlaams Blok Filip Dewinter zou moeten afslachten opdat onze partij zogezegd aanvaardbaar zou worden. Ik zou het onaanvaardbaar vinden een kameraad zoals Filip op te offeren aan het belgisch establishment. Het zou trouwens ook politiek een stommiteit zijn ons bekendste en populairste boegbeeld aan de kant te schuiven"

Zo is het ook met Alexandra .
Ze trachten een wig te drijven , maar smeden juist banden. :D
Wij weten het : Eendracht maakt macht. :lol: :lol: :lol:
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Magna Carta op di 18 mei 2004, 20:47

Wat gaat de tijd toch snel, ik heb Humo al meer dan twintig jaar geleden buitengesmeten. Ik was nochtans een lezer van het eerste uur, toen de naam nog 'Humoradio' was.
Wat de deur discht deed was een artikel dat probeerde sympathie op te wekken voor pedofilie.
Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Re: Alexandra Colen: marionet en sta-in-de-weg

Berichtdoor Anonymous op do 20 mei 2004, 13:35

[quote="
Colen beweert dat Beliën een lange arm heeft. Hij haalt onder meer een artikel in The Times aan waarin vernietigend wordt uitgehaald naar het Blok-arrest (gretig geciteerd door de Vlaams Blok-politica Janice Laureyssens):

Laatst verscheen in The Times een opiniestuk van een zekere Pollard, een reactie op het veelbesproken arrest van het Gentse Hof van Beroep. Pollard nam de verdediging van het Blok op. En sorry, The Times is niet de Humo, hè. Paul heeft dat artikel geschreven.
[/quote]

Men mag dan het artikel uit Humo afdoen als leugens, een beter verweer is er weer niet, maar bovenstaand citaat werd na het verschijnen van het artikel hier al eens beweerd, hier op het forum, door een zekere Lucien.
Ofwel heeft genaamde Lucien connecties met Humo, of hij had het bij het rechte eind. De aanhangers van de leugentheorie zullen met iets beters naar voren moeten komen.
Anonymous

Berichtdoor Maus op do 20 mei 2004, 13:41

Heb Humo hier ook liggen (ik koop dat enkel als ik te lang moet wachten op een trein int station), maar nog geen tijd gehad om het artikel helemaal te lezen (die exaams toch, hé :) ) ... zal hier nadien ook wel es stukken plaatsen.
Maus
PI Master
PI Master

Berichtdoor condor op do 20 mei 2004, 19:10

Ben eens benieuwd hoeveel mensen die zeggen dat ze niets van racisten lezen, dit toch maar gelezen hebben. Als het iets negatiefs over het Blok is, dan vertrouwen jullie dus zelfs een oud-SS'er. Mij niet gelaten hoor. Persoonlijk ben ik niet echt een fan van de standpunten van Alexandra Colen en denk ik dat velen het met mij eens zijn dat de partij beter zonder haar af is (hoewel ook velen dat niet zullen vinden), maar laten we het a.u.b. een beetje serieus houden. Dit gaat hier duidelijk om een familievete en daar luister je beter niet naar.
condor
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Magna Carta op wo 2 jun 2004, 09:47

Alexandra Colen blijft gewoon in het federale parlement. Voor 13 juni staat ze op de symbolische plaats van lijstduwer bij de opvolgers.
Van mij krijgt ze steeds een voorkeurstem.
Zij heeft ook veel invloed bij de andere partijen, en heeft zo het beruchte wetsvoorstel Landuyt en Willems afgeschoten door haar collega's uit te leggen wat de gevolgen van dit wangedrocht zouden zijn.
Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor flemish_patriot op za 26 jun 2004, 14:13

die Alexandra is de meest conservatieve politica in Vlaanderen denk ik.. Toch kan ik het begrijpen dat vanuit vlaams blokkers zelf antipathie uitgaat naar haar. Haar standpunten zijn meestal ronduit belachelijk, haar argumentatie nog meer. Volgens mij doet ze het Blok inderdaad meer slecht dan goed.

Ze zou beter passen in een soort geradicaliseerde CD&V, maarja, bestaat er daar een kiezerspotentieel voor? Ik "vrees" ervoor.
flemish_patriot
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor Magna Carta op za 10 jul 2004, 18:17

De sterkte van het VB is dat het meerdere pijlers heeft. En men is er wel zo wijs genoeg om eventuele interne conflicten niet naar buiten te laten komen.
Dank zij Alexandra heeft de vlaamse katholiek gelukkig nog een partij warvoor hij in eer en geweten kan stemmen. Want de C van de CD&V is even bedriegelijk als de D en de V.
Trouwens als duwer van de lijst van opvolgers had Mevr Colen nog 12000 stemmen.
Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor flemish_patriot op za 10 jul 2004, 18:30

waaaaw 12000...
ik bedoel morelleke had zelfs meer, en bij haar was 't haren eerste keer dat ze opkwam.
flemish_patriot
PI Newbie
PI Newbie

Re: Alexandra Colen: marionet en sta-in-de-weg

Berichtdoor Blauwvoet op za 10 jul 2004, 18:35

Den Duisteren Duikboot schreef: De hele clan-Dillen is tegen haar. Sandra is geen échte, hè, ze is katholiek

En Karel Dillen niet misschien ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jongens toch...altijd een stok zoeken om een hond te slaan... :roll:
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Magna Carta op di 13 jul 2004, 17:03

flemish_patriot schreef:waaaaw 12000...
ik bedoel morelleke had zelfs meer, en bij haar was 't haren eerste keer dat ze opkwam.

Alle sympathie voor Morelleke, maar geef toe dat het Babe-effect hier meegespeeld heeft .
Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Keer terug naar Vlaams Belang